- 2717
- 0
- 0
Що таке CPM у рекламі та арбітражі трафіку? Як розраховувати CPM?
Ефективність рекламних каналів в інтернет-рекламі вимірюється співвідношенням доходів та витрат. Одна з метрик, яка допомагає цю ефективність визначити, називається

cpm – Cost Per Millenium. Ні, міленіали тут ні до чого.
Affhub продовжує серію статей про ключові метрики в інтернет-рекламі. Ви вже можете прочитати матеріали про CTR (click through rate) і CPC (cost per click). А ось загальна стаття про всі ключові метрики.
CPM: що це і де використовується метрика
CPM – cost per millenium – ціна за тисячу показів рекламного оголошення, банерів тощо.
Чому 1000 показів? Так зручніше рахувати. У яких рекламних каналах найчастіше користуються CPM? У контекстній рекламі, соціальних мережах Facebook/Instagram, на Youtube, а також у мобільній рекламі.
Як CPM допомагає арбітражникам? Для чого використовується метрика?
- Порівняння рекламних кампаній. У кожної рекламної мережі, каналу трафіку і кампанії буде свій ЦПМ. Зіставляючи їх, арбітражник розуміє, де розміщувати рекламу вигідніше;
- Планування бюджету. Скільки потрібно витратити, щоб досягти бажаного числа показів? Метрика CPM актуальна в кампаніях, спрямованих на збільшення охоплень і впізнаваності бренду;
- Моніторинг зовнішніх факторів. На CPM можуть позначатися зміни ринкових умов, поява конкурентів, зміна настроїв аудиторії тощо.
Як вебмайстри і навколорекламники рахують CPM? Для цього існує проста формула.
CPM formula і як рахувати вартість тисячі показів

CPM формула це вартість розміщення реклами, поділена на кількість переглядів. Результат множимо на 1000. Формула має такий вигляд:
CPM = (Вартість розміщення рекламного блоку/кількість переглядів) × 1000
Приклад: ми розмістили на лендосі рекламний банер, який обходиться нам у $200 на місяць. Середня відвідуваність ленда на місяць – 57000 осіб. 200/57000*1000 = $3.5 за 1000 показів.
Якщо прибрати зайві нулі – як вчили у школі – то можна просто 200 поділити на 57, результат не зміниться.
CPM у $3.5 – чи високий це результат? Який CPM вважається хорошим в інтернет-маркетингу? Досвідчені арбітражники стверджують, що хороший CPM коливається між $1.5 та $5. Але все, ясна річ, залежатиме від офера та обраної вертикалі.
Чим CPM відрізняється від інших метрик в онлайн-маркетингу

CPM vs CPC
CPC це Cost Per Click, вартість за клік. Рекламодавець платить тільки коли користувач фактично клікає по оголошенню. У цій моделі менші охоплення, ле зате реклама більш точна та таргетована. Відповідно рекл отримує не впізнаваність бренду, як у моделі CPM, а якісних лідів, які готові купити товар.
За моделі СРМ рекламодавець платить за 1000 показів реклами, кліки по банерах вторинні.
CPM vs CTR
CTR розшифровується як Click-through Rate, або “коефіцієнт клікабельності”. Якщо в моделі CPM marketing важливими є охоплення, то CTR відображає привабливість креативів для аудиторії: скільки користувачів клікнули по банеру у відношенні до загальної кількості показів.
CPM vs CPA
CPA – Cost per Acquisition – це коли рекламодавець платить за конкретну дію: заявку, внесення депозиту, заповнення форми на ленді тощо. Рекл платить арбу тільки за ці конкретні конверсії. За яку саме дію арбітражник отримуватиме гроші, завжди вказується в офері.
CPM vs ROI
ROI розшифровується як Return on Investments, чи то пак “повернення інвестицій”. Різниця між ROI та CPM полягає у тому, що перша вимірює загальні дохід та прибуток рекламної кампанії, пов’язуючи їх із витратами на рекламу. Тоді як друга відображає тільки вартість розміщення конкретного оголошення.
Яка з цих моделей вигідніша для арбітражника, залежатиме від цілей рекламної кампанії.
Як підняти CPM
Наступні чинники впливають на метрику cost per millenium:
- ГЕО. Популярність тієї чи іншої вертикалі буде різною залежно від країни (країн), на які ви ллєте. Традиційно в країнах Tier 1-2 – США, Канада, країни ЄС – cost per millenium буде вищою, ніж для представників Tier 3 (Монголія, Болівія, Намібія тощо);
- Точність таргета. Чим вона вища, тим краще CPM;
- Пристрій для показу. CPM для смартфонів може відрізнятися від CPM для десктопів;
- Популярність майданчика розміщення. CPM у сайтів із широкою тематикою буде нижчим, ніж у нішевих майданчиків;
- Розмір і формат оголошення. Що широкоформатніша реклама, то вищий cost per millenium. В арбітражі є такий термін як viewability (вьюабіліті) – видимість реклами. Що вищий цей показник, то вищий cpm відповідно. На в’юабіліті впливає не тільки розмір, а й формат реклами;
- Сезонність. Усілякі схуднення та нутра загалом добре відливаються навесні, відповідно і CPM таких кампаній буде вищим. Товарка завжди завше добре заходить в “Чорну п’ятницю” та на новорічні свята. А ще восени починають нити суглоби. Візьміть це на озброєння 🙂
- Загальна якість трафіку. Рекли готові платити більше за якісний трафік. Якщо інші показники рекламної кампанії високі, то і CPM “підтягнеться”;
- Рекламні блоки. Якщо розмір конкретного рекламного блоку позитивно впливає на сіпіем, то висока кількість рекламних блоків на сторінці знижує кількість переглядів.
З вищесказаного можна зробити висновок, що для підвищення CPM варто:
- Генерувати більше трафіку.
Приклад. За місяць ваш ленд відвідали 2000 осіб. З них 75 взаємодіяли з рекламою (3.75%). Тепер уявіть, що сайт за місяць відвідали не 2000 осіб, а 20000. Тоді 3.75% від 20000 – це вже 750 дій. Більше трафіку – вищий дохід арбітражника. Як генерувати більше трафіку? Використовувати більше рекламних каналів: підключайте соц. мережі, e-mail-маркетинг, форуми, пуши – все, що є в арсеналі у сучасного арбітражника.
- Створити адаптивний сайт. Користувачам має бути зручно серфити не тільки з ПК, а й зі смартфонів. CPM сайту, не адаптованого під мобільні пристрої, неодмінно буде падати з плином часу;
- Оптимізуйте рекламну кампанію. КЕП, скажете ви, і матимете рацію. Але як це зробити? Якщо йдеться про контекстну рекламу, то варто правильно підбирати ключові слова. Якщо рекламуємося в соц. мережах, то зменшувати рекламний бюджет неефективних оголошень і більше вкидати в ті, які добре конвертують. Перевіряти ще раз, чи все ОК із посадковою сторінкою, чи коректно працюють форми заявок тощо.
ЦПМ у контекстній рекламі
Крім підвищення впізнаваності бренду, CPM у контекстній рекламі буде важливий у випадках інформування ЦА, що:
- Ви вийшли на ринок. Ефективність такої РК показує CTR – співвідношення кліків до показів. Якщо показів багато, а кліків не дуже, то креативи нерелевантні аудиторії. Потрібно докручувати або перше, або друге. Частіше друге: якщо ви позичили креативи у конкурентів на одному з spy-сервісів і впевнені, що вони робочі, то, найімовірніше, справа в налаштуваннях аудиторії;
- У вас нові акції та знижки. Звісно, аудиторія вже має бути знайома з вашим брендом: найвигідніші пропозиції не спрацюють, якщо вони надходять від ноунейма. А високі знижки в такому разі можуть навіть відштовхувати;
- У вас з’явилися нові товари та послуги. Ситуація та сама: перш ніж пропонувати нову чудо-схуднення, аудиторію потрібно прогріти. В іншому разі навіть найкласніша зв’язка матиме непереконливий вигляд.
CPM у рекламі Youtube
Рекомендуємо переглянути нашу статтю про те, скільки платив Ютуб за 1000 переглядів у 2023 році.
Найдорожча реклама на платформі – це реклама в країнах Tier 1: США, Австралія, Нідерланди, Нова Зеландія etc. За 1000 переглядів арбітражник може заробляти $20-40. Пролив на ГЕО Tier 3 – Гана, Ямайка – Індія – дасть змогу заробляти в середньому $2-3 за 1000 переглядів. У першому випадку конкуренція вища, але вищий і заробіток. Можна відливати дешевий трафік у “дешеві” ГЕО, але ми рекомендуємо пробувати в Tier 1-2: ви як арбітражник зможете залучити більше ресурсу, ніж якби ви лили на менш конкурентні ГЕО.
Висновки
Що таке cpm?
Cost per Millenium – “ціна за тисячу” – вартість 1000 показів реклами аудиторії. При цьому не має значення, клікали користувачі оголошення чи ні. Це одна з основних метрик в інтернет-маркетингу, яка допомагає оцінити ефективність відкручуваної реклами. Якщо ще коротше, то CPM – це рекламна модель з оплатою за 1000 показів.
Як порахувати цпм?
Формула CPM – це ціна реклами, поділена на кількість показів. Отримане значення множать на 1000. Або:
CPM = (Вартість розміщення рекламного блоку/кількість переглядів) × 1000
У яких випадках модель CPM доречна?
Метрику ставлять у пріорітет, коли відкручують для підвищення охоплень: сповіщають аудиторію про нові товари та послуги, розповідають про акції – і інформують ЦА, що бренд або компанія виходять на ринок.
Для повнішої картини ефективності рекламних оголошень CPM розглядають разом із клікабельністю оголошень (CTR) та іншими ключовими метриками ваших рекламних кампаній.
- 2717
- 0
- 0
- За рейтингом
- По порядку